tirsdag 4. februar 2014

Fra kaos til orden - ryddetips :)

Jeg begynte å føle at "alt" hang over meg i hobby-/data-kroken min og at jeg nesten ikke fikk rørt meg der. Hadde mye under bordene som var med på å gjøre det trangt.
Jeg har nå fått mer luft rundt meg og bedre plass til beina! :-)
Og den nye taklampa gir et veldig godt og jevnt lys. 
Kommoden er flyttet til soverommet og ser ut som om den alltid har stått der. ;-)


Døra til venstre er ut i gangen og der sees reolene som er flyttet ut fra kroken og erstattet med hvite hyller, ingen dører eller skuffer i de. Der de brune reolene står nå, der stod det et garderobeskap som er flyttet, men de var dypere så det er blitt bedre plass der.  


(En lampe har gitt et grønnskjær men det er hvitt.)

Som dere ser, jeg har begrenset plass og den kan ikke utvides. :-) Må derfor "tynne ut" noen ting litt mer men det haster ikke. ;-)

Noen tips:
1. Sorter ting som hører sammen.
2. Ting du ikke har brukt på evigheter men vil ta vare på, legg det i esker et annet sted om mulig. Eller plasser eskene lengst vekk/øverst i hobbyområdet ditt.
3. Merk alle esker.
4. Ikke sløs med plassen med å henge opp ting. Er du av typen som trenger å se tingene for og huske å bruke de så ha de i gjennomsiktige bokser. :)
5. Bruk innsiden av døra om mulig.
6. Hvis stolermene er i veien - fjern de.
7. Ikke stable ting oppå hverandre hvis det ikke er i esker.
8. Fjern originalemballasje.
9. Ikke bruk runde bokser.
10. Bruk esker som kan stables oppå hverandre.
11. Bruk esker med samme farge.
12. Bytt ut bordlampen med lamper som kan festes under hyllen.
13. Ting kan henges ned fra taket. En løsning som nok passer best til "kott". ;)
14. Bytt rom. ;-)


0 kommentarer :